Taggad

Jag är taggad av Divan!

Each tagged person must answer the 7 questions given to them by their ”tagger” and post it on their blog.- Then, choose 7 new people to tag and link them in your post.- Create 7 new questions for the people you tag to answer.- Go to their page and tell them they’ve been tagged!
– Do not tag back to the person who has already tagged you.

Who inspires you the most?

Kvinnokraft. Det finns SÅ mycket kraft i kvinnor, Alla dessa livsöden, som visar att vad än som händer i en kvinnas liv finns alltid kraft att gå vidare, byta riktning, göra om, förändra,ställa upp, hjälpa, finnas till hands. SÅ oändligt mycket kraft, kanske kommen ur kärlek?

What is the wildest thing you have done?

Galnast eller inte, det kan vi tvista om. Eller inte, för det berättar jag ICKE: Jo, möjligen om jag druckit nog mycket rödvin, om jag är på humör, om gud vill, om vädret är rätt och du har tur. Typ.


Relationship to rollerderby/rollerskating?

Aldrig i livet. Så roligt ska vi då inte ha. På sin höjd åker jag cykel i skogen (kan vara nog så farligt, tänk mountainbike och brant backe) allt annat med hjul kräver jag motor på.


What about kids?

Jotack, jag har två som är stora. En bonus, men henne kan jag liksom plocka det gottaste av.Har dessutom kommit till åldern då jag stör mig galet mycket på ouppfostrade småungar ( iofs ett vitt begrepp, småungar är ju en del till tammefan långt över 30) Men nej, inga fler. Nöjer mig med att kanske gulla med vänners barn.

Love or money?

Kärlek. Men jag kan inte förneka att pengar betyder mycket, det vet man när man varit utan pengar. 


City or mountains?

Måste jag välja blir det stad. För semester funkar natur lika bra. har en sjuk längtan (jag för mig är den sjuk!) efter att få fjällvandra. Och det kommer från en som tycker att grön asfalt är heeelt ok och att allt norr om Dalälven är Lapphelvetet. Men hellre en stad att bo i. Gillar INTE fågelkvitter, naturen inpå knuten, ensamheten. Fåglar är kattmat, naturen tillhör djuren och ensamhet kan jag njuta av i mitt hem. 

Future goals? 

Jomenalltså, det skulle sitta jävligt fint med en juristexamen. Läser som en tok, men tyvärr kan man inte läsa juristprogrammet på distans. Surt som tusan. Så det blir ekonom istället. Annars; att få leva ett bra liv, länge, att mina nära och kära får vara friska. På sikt vill jag ha ett hus i ett varmt land, eller helst av allt bo utomlands. Italien ligger bra till. Södra Tyskland kanske funkar.

Sen är det ju så att reglerna kräver att nya frågor hittas på: Dessa ska jag svar på:

  • När insåg du vem du ville bli när du blir stor?

Att bli äldre handlar för mig om att omvärdera allt, allt få nya perspektiv. Att jag hela tiden ville försöka vara en så bra människa jag kan, med allt vad det innebär, det har jag vetat sen jag var liten. Jag vet vad som var fel när jag växte upp och jag har gjort vad jag kan för att undvika göra samma sak. Jag har alltid velat klara mig själv, nåt som en del tycker är negativt, men för mig betyder det mycket, att inte vara beroende av nån. Däremot har jag inga problem med att finnas för andra, och ser inga fel i det. Paradoxalt.

  • Har du någonsin frångått din bekvämlighet för att göra en god gärning, och hur kändes det?

Oj…ja, kanske. Men då handlar det kanske om småsaker…T ex har jag betalat någons skuld i matbutiken när dennes pengar inte räckte till. Jag har hjälpt folk med för dem stora steg, för mig en baggis. Klart det känns bra att veta att man gjort någon glad.

  • Vad har du på dig?

Jeanskjol (mörk) vit t-shirt, ljusblå hunky-dory-kofta. Scarf i ljusbå. Väldigt mycket blått…pärlörhängen, ringar.

  • Har du någon dold talang?

Hahaha, ja, trots min ålder  kan jag lägga benet bakom nacken, vika mig dubbel och ha ansiktet mellan knäna! 🙂

  • Vad önskar du att man kunde tala mer öppet om?

Hahaha…mina vänner kom till mig och ville snacka sex förr, det har jag dock lagt ner…annars har jag inga problem med att tala om vad som helst, bara det inte innebär att jag måste visa mig sårbar. DÄR är min brist.

  • Upplever du något riktigt konstigt matäckel, dvs. fixar bara inte att äta något som annars uppskattas av de flesta (t.ex. jag kan verkligen inte äta färsk gurka)?

Inälvsmat. Aldrig i livet. *ryyyys*

  • Vilken livsvisdom önskar du att jag kunde lära mig av dig?

Oh my…..jag är verkligen inte bra på sånt…men om jag fick önska nåt åt alla så är det att tänka ur ett annat perspektiv innan man bildar sig en åsikt. Gäller inte alla, men många har svårt att se att det kan finns fler sidor av en sanning, och ingen behöver vara fel. Däremot har man olika upplevelser av samma sak, men man får inte tappa respekten för de andras känsla/upplevelse.

Ja, det var mina svar…och så ska man skicka detta vidare!?

Hjälp…jag återkommer om det!

Mina egna fågor:

1. Har du någon fobi?

2. Om  du fick välja mellan att vara musikalisk eller vara konstnärligt begåvad, vilket blir ditt val?

3. Den bästa bok du läst?

4. Vilken nu levande person vill du träffa?

5. Om du måste börja med en sport, och utöva den varje dag resten av ditt liv, vad väljer du för sport?

6. Hur vill du ha ditt té/kaffe?

7. Det bästa en vän gjort för dig?

Jag skickar vidare till

Looking for Sara

Sötsur

Glamourbibliotekarien

Saija

Kommentera

