Drömmen…

…när jag var liten, eller ca 12-14 år, var att jag  bli advokat. Drömmen var en våning på Manhattan, fet lön och ett spännande liv. Tänk en lägenhet i bara svart och krom (jeezzees, det var ju på 90-talet!!) Jag skulle ha en
s t o r katt, vit så klart, som gick omkring i den luftiga, spartanskt inredda lägenheten. Bilen skulle vara svart. Kläderna dyyyra. Väskorna ännu dyrare. (Redan då älskade jag väskor!) Semestrarna skulle spenderas på vita sandstränder med drinkar i handen, under palmerna, lyssnandes till havets skvalp.

Så blev det inte, men jag läser juridik nu, och jag ÄLSKAR det. Jag har lyckats mycket bra med alla inlämningsuppgifter, och fick VG på en tenta, i den ena kursen. (Jag läser två, totalt 30 p)
Till min stora sorg finns inte juridikprogrammet att läsa på distans, inte än i alla fall. För jag vill verkligen fortsätta med juridiken!

Kanske blir jag jurist?!

Kommentera

